A lépcsőzőgép hatásai

lépcsőzőgép

A lépcsőzőgép hatása kifejezetten azon témák sorát gazdagítja, amiről napestig lehetne beszélni, ugyanis rengeteg pozitív élettani előnye van. Ezt pedig kortól, edzettségi szinttől függetlenül érdemes mindenkinek megtapasztalni.

De miről is van szó tulajdonképpen?

A lépcsőzőgép, vagy ahogyan sokan nevezik, taposógép nagyon beszédes nevet kapott: egy olyan fitness berendezésről van szó, ami a lépcsőmászást szimulálja, ezzel mozgatva meg minden izmunkat.

A taposógép használata közben az ember vertikális mozgást végez, mintha lépcsőn menne felfelé, és ezzel olyan izomcsoportokat is megdolgoztat, amelyek sok más gyakorlatban kevésbé terhelődnek.

 

A fitness termek egyik nélkülözhetetlen, sokoldalú sporteszköze, amelyet kompakt kialakítása révén otthonra is megvásárolhatsz. Így akkor is élvezheted a testmozgás jótékony hatásait, ha nem áll módodban terembérletet váltani.

Több kialakításban képviselteti magát a piacon: vannak egészen mini és nagyobb, karokkal rendelkező modellek is.

Taposógép hatása – célkeresztben a speciális körülmények

Speciális kialakításának és funkcióinak köszönhetően olyan izmokat is megmozgathatsz a gép segítségével, amelyek talán egy egyszerű futógépen vagy kerékpáron már nem kapnának elegendő „figyelmet”.

Különösen hatékonyan dolgoztatja meg a comb, a fenék és vádli izmait, valamint segíti a szív- és érrendszer optimális működését is.

Mire jó a taposógép, avagy a feszes fenék titka

A lépcsőzőgép használata komplex izommunkát igényel, amelynek köszönhetően intenzíven dolgozik az alsó test izomzata. Ha van sporteszköz, ami kifejezetten előnyös a feszes fenék és combok kialakításának vonatkozásában, akkor ez a taposógép.

Arról nem is beszélve, hogy a fogyásban is jó szolgálatot tesz. Napi húsz perc alatt is jelentős kalóriamennyiséget lehet elégetni a segítségével, és az, hogy az izmok folyamatosan dolgoznak, nagy szerepet játszik az alakformálásban.

Még egy pirospont a lépcsőzőgépnek: a mozdulatok precíz végrehajtása és a változatos intenzitási beállítások lehetővé teszik a célorientált edzési programok kialakítását. A célorientáltság ellenére mégis, a berendezés az egész testet megmozgatja. Ezt kellemesen fájdalmas formában fogod is érezni az első edzések után.

Napi 20 perc taposógép a szív egészségéért

Tudtad azt, hogy napi húsz perc lépcsőzés is már jelentős hatást gyakorolhat a szív és érrendszerre? A fokozott szívverés és vérkeringés pozitív hatással van az artériák rugalmasságára, és a koleszterinszint szabályozására is.

A lépcsőzőgép hatása az anyagcsere folyamatokban is tetten érhető. A napi húsz perces gyakorlás révén felgyorsulnak az anyagcsere folyamatok, ami segíthet az optimális testsúly elérésében és megtartásában.

Lépcsőzőgép hatása: stresszcsökkentés és endorfin termelés

A rendszeres testmozgás, így a taposógépen végzett edzés is, elősegíti az endorfin termelődését, ami javítja a hangulatot, csökkenti a stresszt. A lépcsőzőgép hatása tehát a mentális egészség vonatkozásában is eredményesen lekövethető.

Az aerob gyakorlatok, mint a taposógépen végzett edzés, növelik a véráramlást az agyban, ami elősegítheti a kognitív funkciókat. A rendszeres fizikai aktivitás pedig javíthatja a koncentrációt, a memóriát és az összpontosító képességet.

Mennyi az annyi?

Ha még sosem használtad a lépcsőzőgépet, javasolt alacsony intenzitással kezdeni – ez napi 10-15 percet takar. A testnek időre van szüksége, hogy alkalmazkodjon az új típusú terheléshez, ezért érdemes óvatosan növelni az időtartamot és az intenzitást.

Ha már megszoktad az eszközt és a mozgásformát, 20-30 percet is szentelhetsz az edzésnek. Ebben az időkeretben már az alakformálás és az anyagcsere-serkentés pozitív hatásai is egészen jól tetten érhetők.

Ha edzett vagy, és specifikus célokat szeretnél elérni, például izomépítés, akkor 40-60 percet is „taposhatsz”. Azonban ennél a fokozatnál már érdemes az intenzitást és az időtartamot változatosan alakítani, hogy elkerüld a túledzést és stimuláld az izomnövekedést.

gyors gyaloglás konditeremben

A gyors gyaloglás hatásai

Nincs időd konditerembe menni, de szeretnél kardiózni? A gyors gyaloglást könnyen beépítheted a mindennapokba!