Az úszás hatása a szervezetünkre

Az úszás hatása a szervezetünkre

Az úszás hatása a szervezetünkre
Az úszás hatása a szervezetünkre
Ahhoz, hogy valaki ússzon, nem köthető nemhez, korhoz vagy edzettségi szinthez. Szinte minden izmot megmozgat, talán az egyetlen olyan sportág, amelyik légzésszabályozásra kényszeríti testünket. A vízbe merülés, tempózás, kiemelkedés nemcsak a légzőszervet veszi igénybe, hanem a testünk minden egyes részét. Az úszás során egy dinamikus terhelésről beszélhetünk. Ahhoz, hogy ne süllyedjen le a vízbe, ahhoz megfelelő tartóizmokra van szükség. Az úszás a szellemi teljesítményt is fokozza. A jó úszóképesség már gyermekkorban felfedezhető. Az úszással óránként akár hétszáz kalóriát is el lehet égetni, így nem is csoda, ha úszás után éhesebbek vagyunk. Nemcsak az elhízás ellen nyújt nagy segítséget, hanem számtalan betegség kezelésében is sikereket lehet elérni. Mivel úszás közben nem hat erő a csontokra, így akár csontritkulás esetén is használható. Depresszió ellen is nagyszerűen alkalmazható terápia, hiszen maga az úszás szabadsága boldogsághormonokat szabadít fel. Már óvodás korban el lehet kezdeni az oktatást, mert roppant hasznos lesz az úszás a gyermek fejlődésében. Az ismétlődő mozdulatoknak köszönhetően, sokkal rugalmasabbak leszünk, különösen a váll, csípő és térd környékén. Itt csekélynek mondható a sportsérülések kialakulása. A víz hőmérséklete igen fontos szerepet játszik. Csodafegyverként is használható. A szervezet és a víz hőcseréje akkor ideális, ha a víz hőmérséklete 26 fok. Ha a víz hőmérséklete ettől eltér, akkor több energiára lesz szükségünk ahhoz, hogy úszni tudjunk.