Egészséges nasik – ezekkel a finomságokkal Te sem fogsz mellé!

egészséges nasik

Egészséges nasik, amelyeket bátran fogyaszthatunk bűntudat nélkül, hiszen alig tartalmaznak kalóriát, sőt, még az egészségünkre is pozitívan hatnak? Álom volna csupán a bűntudat nélküli nassolás? Jelen írásunkban e témának jártunk utána, néhány remek tippet adva azokra az esetekre, ha édessségre fájna a fogunk.

Az egészséges életmódra való törekvés egyre fontosabb szerepet játszik az emberek életében. Tegyük azért a szívünkre a kezünket: a nassolásról még mindig nehéz lemondani, különösen egy-egy igencsak fárasztó munkanapot vagy kimerítő edzést követően. Szerencsére azonban léteznek egészséges alternatívák, amelyek ízletesek és táplálók is egyben.

Az egészséges nasik koronázatlan királyai: a gyümölcsök és a zöldségek

A gyümölcsök és zöldségek mindig is az egészséges életmód alapját képezték. Ezek az ételek tele vannak vitaminokkal, ásványi anyagokkal és rostokkal, amelyek többek között segítenek fenntartani az egészséges testtömegünket és javítják az emésztést is.

 

Az alma, a banán, a sárgarépa vagy a paprika például remek választás, ha az egészséges életvitel oltárán áldozva falatoznánk kicsit.

Magvak és aszalt gyümölcsök

egészséges nasik olajos magvak

A magvak és aszalt gyümölcsök szintén remek egészséges nassolási lehetőségek.

A mandula, a dió és a mogyoró magas fehérje- és rosttartalmuk miatt hosszú ideig eltelítenek, míg az aszalt gyümölcsök, úgymint a datolya vagy a mazsola, természetes édes ízükkel tökéletesen kielégítik az édesség iránti vágyunkat.

Fehérjében gazdag egészséges nasik – joghurt és túró

A joghurt és a túró kiváló fehérjeforrások, ráadásul számos módon szolgálják a szervezetünket. Ezekből a tejtermékekből érdemes olyat választani, amelynek alacsony a zsírtartalma és/vagy cukormentes.

Aminek lehetetlen nemet mondani: az étcsokoládé

magas kakaótartalmú étcsokoládé

Nem tudsz ellenállni a csoki ínycsiklandó ízének? Alig várod, hogy a munkából hazaérve egy kis mennyei csokis kényeztetésben legyen részed?

Nos, az egészséges nasik soraiban a sötét csokoládé ugyan kakukktojásnak számít (többnek például magas a cukor- és a zsírtartalma), azonban még mindig jobban jársz, ha ezt az opciót választod a hagyományos csokival szemben.

Egyébként is, az étcsokoládé már csak azért is egészségesebb alternatíva, mert magas kakaótartalma miatt antioxidánsokat tartalmaz, amelyek segítenek megelőzni a szívbetegségeket és javítják a hangulatot is.

Egyedül arra figyelj, hogy magas kakaótartalmú, kevesebb cukrot tartalmazó, minőségi terméket válassz. Egy ilyen változatból 1-2 kocka is elég, hidd el.

Popcorn

A popcorn különösen az esti film mellé esik igazán jól, hamisítatlan moziélményt kölcsönözve a kikapcsolódásnak. Azonban a bolti popcornok magas zsír- és sótartalmuk miatt nem túl egészségesek.

Mi a megoldás? Pattogtass otthon! A házi popcorn sokkal egészségesebb alternatíva, mivel alacsony kalóriatartalmú, ráadásul a fűszerezést is személyre szabhatod.

Zabpehely szeletek – egészséges nasik akár útközben is

egészséges nasi müzliszelet magvakkal

Az egészséges nasik közül a zabpehely szeletek kifejezetten sportolás után tesznek jó szolgálatot. Ezek az ételek magas rost- és fehérjetartalmuk miatt hosszú ideig eltelítenek, míg az alacsony cukor- és zsírtartalmuknak köszönhetően nem terhelik a szervezetünket.

A modern világ kedvence: a smoothie

A hűsítő smoothie-k remek egészséges nassolási lehetőségek, különösen a forró nyári napokon, hiszen nemcsak finomak, de gazdag forrásai az ásványi anyagoknak és antioxidánsoknak.