Extrém sportok Magyarországon

barlangászat extrém sportok magyarországon

Az extrém sportok Magyarországon is egyre nagyobb teret hódítanak. Ez talán annak a trendnek is köszönhető, hogy ma már ezek a különleges sportok nem csak a különc, folyamatosan veszélyes kalandokat kereső emberek elfoglaltsága. Épp ellenkezőleg! Napjainkban már ezernyi izgalmas lehetőség vár ránk abban az esetben is, ha csak időnként vágyunk izgalmas élményre. Ráadásul ma már olcsó extrém sportok is elérhetők hazánkban, amelyekhez nem szükséges gondos előkészület, méregdrága felszerelés vagy hosszú utazás, hiszen helyben is bérelhetők, megtalálhatók, és tapasztalt vezető mellett kipróbálhatók.

A legnépszerűbb extrém sportok Magyarországon

Készítettünk egy remek listát arról, hogy melyek a legkönnyebben elérhető extrém sportok Budapesten és egész országban. Az izgalmas, de veszélytelen lehetőségektől egészen a vérnyomásnövelő élményekig terjed a lista. Falmászás, SUP, barlangászat, lövészet és sok más kaland… Nézzük meg a legnépszerűbb sportok Magyarországon elérhető változatait

SUP

sup evezés

A SUP-ozás az egyik legbékésebb az „extrém sport”, amit hazánkban is könnyen űzhetünk. Különlegessége kimerül abban, hogy egy speciális deszkán állva, a vízen evezhetünk. Innen ered a neve is, amely a Stand Up Paddle (állva evezés) rövidítése. Kipróbálhatjuk szinte bárhol hazánkban, tavak vízén vagy folyóban is. Könnyen megtanulhatjuk, csupán némi egyensúlyérzék és a helyes testtartás kell hozzá. És persze előny, ha nem félünk a víztől. A mentőmellényről mindenesetre ne feledkezzünk meg.

Barlangászat

barlangászat extrém sportok magyarországon

Az ország több ismert barlangrendszerét is megismerhetjük egy profi kísérővel, ha nem ijedünk meg egy kis gyaloglástól, mászástól és a szűk terektől. Léteznek olyan túrák is, ahol előre kiépített útvonalon saját magunk vághatunk neki a barlang felfedezésének.

Falmászás

falmászás sziklán
Climbing

Biztosítókötéllel a derekunkon meghódítani egy kiszögellésekkel teli falat. Erről szól a falmászás, amely fejleszti mozgáskoordinációt és segít legyőzni esetleges tériszonyunkat is. Biztonságos módja annak, hogy felfedezzük, mire vagyunk képesek egy meredek, több méter magasba nyúló falon. A falmászás Budapesten több helyen elérhető, és a legtöbb nagyvárosban is kipróbálható.

Szabadesés szimulátor

extrém sportok Magyarországon szabadesés szimulátor

Az extrém sportok Magyarországon kipróbálható változatai közül az egyik legnagyobb élmény talán a beltéri szabadesés. Lényegében egyszerre élhetjük át a repülés, súlytalanság és a zuhanás élményét anélkül, hogy több ezer méter magasból kellene kiugrani. A szabadesés lényege, hogy rövid oktatás után ráfekszünk egy felfelé irányított szélcsatornában a légáramlatra és élvezzük a szabad szárnyalást.

Lövészet

lövészet

Országszerte találhatunk olyan lőteret, ahol kedvünkre kipróbálhatjuk lövészet élményét, vagy akár személyes tréningre is jelentkezhetünk. Egész más filmekben látni egy pisztolyt, puskát vagy gépkarabélyt, mint a valóságban kézbe fogni és lőni vele. A lőtereken mindezt biztonságosan megtehetjük és egy kis oktatás után kedvünkre adhatunk le célzott lövéseket és sorozatokat.

Egyszóval, ha egy kis élményre vágyunk, érdemes felfedezni az extrém sportok Magyarországon is elérhető lehetőségeit!

extrém sport wingsuit

Extrém sportok

Ismerj meg 8 izgalmas extrém sportot a kezdőtől a haladó szintig.