A magában is alkalmazható CRM rendszer

CRM rendszer

Sok más programmal lehet kiegészíteni az EPR rendszereket. Rengeteg tényező mutathat rá arra, hogy még szükséges valami kiegészítés. A CRM rendszer a részét képezheti az ERP rendszernek. Az angol rövidítésből származik, jelentése Customer Relationship Management, tehát ügyfélkapcsolati menedzsmentről van szó.

A legtöbb rendszernek a jelentős részét képezi, ugyanis nélküle nem tudnának megmaradni a piacon, cserébe önmagában is tud működni. A CRM rendszer legfontosabb szerepe, hogy összeköti a kommunikációt a cég és az ügyfelek között. Szóba jöhet itt a megrendelő, az ügyfél és a vásárló is. Továbbá, adatokat rögzít és használ fel, hogy a vállalat még eredményesebbé váljon.

Az elmentett adatok bármikor előhívhatóak és felhasználhatóak. Kétséget kizárva, a CRM rendszer egy igen hasznos eszköz, de csak bizonyos esetekben érdemes alkalmazni, ugyanis minden cég másra használná fel. Fontos, hogy tisztában legyen a szándékaival és véletlenül se párosítson rossz programokat egymással, mert az befolyásolhatja a vállalat hatékonyságát.