Miért jó a görkorcsolya kezdőknek?

görkorcsolyázás gyerekeknek és felnőtteknek

A görkorcsolya kezdőknek remek alternatíva. Nehéz lenne egyetlen dolgot mondani arra a kérdésre, hogy miért is lenne érdemes elkezdeni. Vannak, akiket a puszta kíváncsiság hajt, hogy megtanulják a görkorizás tudományát. Mások olyan sportot keresnek, amivel könnyen tudnak fogyni és egy kis izmot is magukra szednek közben. És végül ott vannak azok is, akik csak a szórakozás kedvéért pattannak bele az apró kerekekkel felszerelt cipőbe. Bárhogy is legyen a görkorcsolyázás igazi élmény, aminek számos jótékony hatása van.

Mik a görkorizás előnyei?

Bár a görkorcsolyázást senkinek sem kell bemutatni, mégsem számít hagyományos sportnak. Legalábbis az olyan sportok mellett nem, mint amilyen például a futás, a biciklizés vagy az evezés. A magyarázat talán abban keresendő, hogy sokan nem tekintenek rá valódi sporttevékenységként.

Az egyik legnagyobb előnye pont ez. Kicsit más, mint amit a klasszikus sportoktól megszokhattunk. Itt nem kell versenyeznünk senkivel és nem kell túlhajtanunk magunkat. Sokan például kifejezetten utálják az ugrabugrálást. Itt azt sem kell csinálni.

görkorcsolya kezdőknek

Egyszerűen csak meg kell tanulni viselni a “gurulós cipőt” és utána jóformán az lesz a sportolás, hogy közlekedünk benne. Vannak, akik nem csak a szabadidejükben görkoriznak, hanem így mennek a dolgukra. Ilyenkor két legyet ütnek egy csapásra, hiszen egyúttal letudják a napi mozgást is.

Sokakban felmerül, hogy a görkorcsolya kezdőknek jó választás? Abszolút, hiszen, ha megvannak az alapok, akkor egy rendkívül szórakoztató sport. Nem terheljük vele túl az izmainkat, ízületeinket és nem igényel olyan nagy erőnlétet, mint mondjuk a súlyos edzés vagy a futás.

Az pedig már csak egy plusz, hogy remek program lehet. Akár a barátainkkal, akár a családunkkal szeretnénk időt tölteni, a görkorizás szuper alkalmat teremt ehhez. Kicsik és nagyok is elsajátíthatják a kezdő szintet pár óra alatt.

A görkorizás hatásai, avagy mire számíthatsz?

Szintén mellette szól, hogy rengeteg pozitív hatása van. Az egyik, hogy a ritkán használd izmaidat is nagyon jól át tudod mozgatni vele. A “guruló cipőben” tett mozdulatok erősítik a vádlidat, a combodat és a fenékizmaidat is.

Mivel az egész testeddel egyensúlyozol, ezért a vállad, hátad, karod és a hasad izmai is aktívan dolgoznak. Közben pedig természetesen szépen égnek a kalóriák.

Akárcsak a sportok nagy része, a görkorcsolyázás is növeli az állóképességedet. Ha rendszeresen csinálod, akkor sokkal fittebb leszel és jobb lesz a közérzeted is. Emellett javul a koordinációs és egyensúlyozó képességed is. Mindez pedig úgy történik, hogy közben élvezed azt, amit csinálsz.

Akár egyedül is útnak indulhatsz, de ha elhívod magaddal a barátaidat, ismerőseidet, akkor szuper közös program kerekedhet belőle. Ha közben másokkal vagy, akkor szinte észrevétlenül sportolsz. Legfeljebb csak másnap az izomláz fog emlékeztetni arra, hogy előző nap is rendesen átmozgattad magad. A görkorcsolya kezdőknek többek között ezért is nagy kedvenc.

A görkorizás fogyaszt: igazi vagy hamis?

fogyás görkorcsolya

Sokszor merül fel a kérdés, hogy a görkorizás segít-e a plusz kilók ledolgozásában. Ha ez számodra is kérdéses, akkor van egy jó hírünk. A görkorizás benne van a legjobb zsírégető sportok listájában.

Miközben ügyeskedsz a “guruló cipődben” folyamatosan mozogsz és dolgoztatod az izmaidat. A testedtől folyamatos koncentrációt és egyensúlyozást igényel. Ez a magyarázata, hogy közben szépen peregnek le rólad a kilók.

Persze ez nem történik meg csak úgy. Oda kell figyelned arra is, hogy mit eszel és a rendszerességet sem hagyhatod figyelmen kívül. Attól, hogy havonta egyszer elmész görkorcsolyázni egy fél órát, még nem fogysz lefogyni.

A görkorcsolya tanulás alapjai

A görkorcsolyázás nulladik lépése a megfelelő védőfelszerelések beszerzése. Tudod, jobb félni, mint megijedni. Ez a görkorizásra fokozottan igaz, szóval semmiképp se vedd fél vállról a dolgot!

Amire szükséged lesz: könyök- és térdvédő, bukósisak és kesztyű.

kezdő görkorcsolya szett

A következő feladat a lábadra passzoló görkori megtalálása. Ha teljesen kezdőként állsz neki a dolognak, akkor neked a fittness korcsolya ajánlott. Ebben sokkal könnyebben tudsz közlekedni.

Ezután irány a felfedező körút! Keress gyakorlásra alkalmas helyszíneket, ahol biztonságosan tudod tökélyre fejleszteni a görkorcsolya tudományodat.

Mindenképp forgalomtól mentes hely legyen, ahol viszonylag egyenes a terep. Szuper, ha még korlát is van, amibe az elején bele tudsz kapaszkodni.

Budapesten ismered a Görzenál Görkorcsolya és Szabadidőparkot? Itt szuperül tudsz gyakorolni. Kezdőként érdemes elhívnod magaddal valakit. Lehetőleg egy olyan személy legyen, aki tud görkorizni és el tud látni pár hasznos tanáccsal.

A görkorcsolya kezdőknek egy szuper sport. Kalóriát égetünk, megdolgoztatjuk a testünket és közben még jól is szórakozunk. Bár egyedül is lehet csinálni, a görkorizás inkább társas sport. Együtt sokkal élvezetesebb száguldani az utakon, szóval pluszban még közösségformáló ereje is van. A lényeg, hogy okosan csináld! Használd a védőfelszereléseket és az alapoktól kezd el megtanulni!